fbpx

Er gebeurd gedurende dag natuurlijk enorm veel in jouw restaurant. Gasten komen en gaan. Er word in de keuken druk gekookt en de bediening zorgt dat iedereen voorzien is. Maar je kan niet verwachten dat dit soort drukke dagen komen aanwaaien en zullen blijven. En weet je precies hoe druk een dag is en hoe kom je erachter waar de meeste kans voor verbeteringen ligt. We geven je hier vier punten cadeau die je kan gaan bijhouden en je inzicht kunnen geven in verbeteringen.

  • Verspilling:
    Verspilling is onvermijdelijk maar het is wel belangrijk om het tot het minimale te beperken. Hiervoor kan je lijsten opstellen waarbij men kan aangeven wat en hoeveel er gemorst/weggegooid word. Met de gegevens kan je eventueel aanpassingen maken in keukengerei of bereidingswijzen. 
  • RevPAS:
    RevPAS is een engels afkorting voor omzet per beschikbare stoel. Deze gegevens geven je inzicht in de gemiddelde besteding per stoel in jouw restaurant en de verdeling van de omzet. Hiermee weet je waar je het goed doet en waar je voor verbeteringen kan zorgen.
  • Turnover:
    Dit is de snelheid waarmee je personeel ontslag neemt of ontslagen word. Ook te zien als het verloop van je personeel. Dit kan duiden op slecht management of een slechte werksfeer. Je loopt het risico dat een hoge turnover een negatieve invloed heeft op de gastervaring en je kosten.
  • Gemiddelde Foodcost:
    Foodcost is het percentage van de kosten van je gerecht. Hoe hoger dit percentage des te lager is je winst op een gerecht. Wanneer de foodcost te hoog ligt zal je voor een betere inkoop of efficiëntere portionering moeten zorgen.